Actualitate
Procedura de programare online pentru obținerea pașapoartelor se poate realiza prin intermediul platformei HUB a Ministerului Afacerilor Interne

Direcția Generală de Pașapoarte a anunțat lansarea unui serviciu nou de programare online pentru depunerea cererilor de pașapoarte, care are drept scop gestionarea eficientă a fluxurilor de cetățeni care se prezintă la structurile respective. Serviciul permite programarea începând cu ziua curentă și până la o perioadă de 90 de zile calendaristice, în funcție de volumul și dinamica solicitărilor înregistrate în timp real.
Platforma beneficiază de noi forme de comunicare prietenoase și facile, iar sistemul tehnologic poate fi adaptat la perioada vârfurilor de utilizare, în cazul unui aflux mare de solicitanți. Astfel, cetățenii vor avea la dispoziție o modalitate mai simplă și mai comodă de programare, asigurându-se în același timp un nivel de disponibilitate maxim pentru toți utilizatorii.
Pentru a obține o programare pentru depunerea cererii de pașaport, utilizatorii trebuie să parcurgă următorii pași:
- După selectarea județului și a locației în care se dorește depunerea cererii, trebuie bifată opțiunea „Pașaport” și completat formularul de programare.
- În câmpul „Numărul de persoane programate”, se va alege numărul de persoane pentru care se face programarea (din familie).
- Se vor selecta data și ora la care se dorește programarea, apoi se vor completa câmpurile cu numele, prenumele, codul numeric personal și adresa de e-mail la care se vor primi datele programării. Opțional, se poate completa și numărul de telefon. În cazul în care mai multe persoane doresc să se programeze, trebuie completate și câmpurile „Persoane suplimentare” cu numele, prenumele și CNP-ul fiecărei persoane.
- Pentru a finaliza programarea, utilizatorii trebuie să exprime un consimțământ expres cu privire la Politica de protecție a datelor cu caracter personal și să selecteze butonul „Salvează”.
- După finalizarea programării, utilizatorii vor primi un mesaj de confirmare la adresa de e-mail indicată.
Prin transmiterea unui mesaj la adresa de e-mail specificată, programarea va fi confirmată. În cazul în care confirmarea nu este făcută în termen de 30 de minute, programarea va fi anulată. În cazul în care o persoană nu poate să se prezinte la data și ora programată, se recomandă folosirea link-ului „Anulează programarea” din e-mailul de confirmare. Pentru anularea unei programări efectuate înainte de data de 20 martie, este necesar accesarea modulului „Verifică programare” și introducerea adresei de e-mail utilizate la efectuarea programării. Un nou mesaj va fi trimis la adresa de e-mail respectivă, de unde se va putea anula programarea.
Este important de menționat că programarea este gratuită și netransmisibilă. Neprezentarea la data și ora programată, neconcordanța între datele înscrise în formularul de programare (nume/prenume) și datele de identificare ale persoanei care se prezintă la depunerea cererii de pașaport, lipsa actelor necesare sau a dovezii achitării taxei de pașaport duce la anularea programării.
De la momentul operaționalizării noului serviciu și până la ora 12:00, s-au efectuat peste 5.500 de programări, dintre care 176 au fost efectuate pentru ziua în curs.